Po rozległym jeziorze pływa wodolot ruchem jednostajnym. Maksymalna szybkość, jaką morze osiągnąć wynosi 120 km/h. Po dwóch stronach jeziora znajdują się przystanie odległe od siebie o 120 km.
1. Oblicz najkrótszy czas podróży wodolotu od jednej do drugiej przystani.
2. Wyjaśnij dlaczego rzeczywista podróż tym wodolotem musi trwać dłużej.

2

Odpowiedzi

2010-02-04T20:33:39+01:00
1. 120km/h : 120km = 1h
2. Ten wodolot ma przy starcie mniejsza prędkość niż 120km/h tak jaki pod koniec podróży dlatego nie może pokonać tej drogi w ciągu jednej godziny.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:33:58+01:00
1.
s = 120 km
v = 120 km/h
t = ?
t = s/v
t = 120/120 = 1h
2.
rzeczywista podróż musi trwać dłużej bo wodolot musi się rozpędzić, nie od razu uzyska te 120 km/h.