Ważne! Na jutro!

1) W jakiej skali została wykonana mapa pieszej wycieczki, jeśli na trasie długość 6,5 km odpowiada na planie łamana długości 13cm?

2) Oblicz rzeczywiste odległości między tymi miejscowościami:
a) Miastko-Bytów, 7cm 5 mm, skala 1:500 000
b) Szczecin-Nowy Sącz, 1m, skala 1:600 000
c) Warszawa-Praga, 2cm 5 mm, skala 1:20 000 000

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T20:29:10+01:00
1) 1:2
2)
a) 37,5km
b) 600 km
c) 500 km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:42:08+01:00
1) 6,5km=650000cm
650000:13=50000
skala to 1:50000
2)
a) 7.5 razy 500000=3750000cm
3750000cm=37,5km
miastko jest oddalone o 37,5km od bytków
b)1m razy 600000=600000m
600000m=600km
szczecin jest oddalony od nowego sącza o 600km
c)2,5 razy 20000000 =50000000cm
50000000cm=500km
warszawa jest oddalona od pragi o 500km