Zad 1..
szkoła zakupiła pięć telewizorów za kwotę 7320 zł. Cena telewizora bez podatku VAT wynosi 1200 zł. Ile procent wynosi podatek VAT?

zad 2..
Jeśli pewną liczbę podwoimy, to otrzymamy o 28 więcej niż 25% tej liczby. Znajdź tę liczbę ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:48:49+01:00
Zad.1
cena jednego tv=7320:5=1464 z podatkiem
bez podatku: 1200
podatek: 1464-1200=264zł
264/1200*100%=0,22*100%=22%

Odp. VAT wynosi 22%



Zad.2
x- liczba szukana (16)
2x- podwojona
25%-1/4

2x=1/4x+28
1,75x=28
x=16

Odp. To liczba 16
2010-02-04T22:46:07+01:00
Zad.1
x - wartość podatku VAT

5 *1200 + (5*1200)*x = 7320
6000 + 6000x = 7320
6000x = 7320 - 6000
6000x = 1320
x = 0,22
x = 22%

odp: Podatek VAT wynosi 22%


Zad.2
x - pewna liczba

2x=¼x + 28
1 ¾x=28
1,75x=28
x=16
2 2 2