Odpowiedzi

2010-02-04T20:42:04+01:00
Warstwa mszysta chroni glebę przed nadmiernym parowaniem, a podczas deszczów chłonie wodę i magazynuje ją. Na łąkach mszaki są elementem niepożądanym, gdyż gromadząc wodę, stają się często przyczyną zabagnień choc gromadząc duże ilości wody -stwarzją jednoczesnie środowiska dla roślin bagiennych

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:45:15+01:00
Torfowce - pokrywają podłoże grubym stale nasączonym wodą kożuchem.Z narastającej warstwy obumarłych dolnych części ich łodyżek przy współudziale mikroorganizmów i grzybów tworzy się torf - masa rozłożonych części roślin nasycona różnymi związkami organicznymi i mineralnymi która wiąże duże ilości wody.