Odpowiedzi

2010-02-04T20:48:57+01:00
4=a√3 /2
8*8=64
64/4=16
P=16√3
14 2 14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:49:19+01:00
H = a√3/2
4 = a√3/2 / *2
8 =a√3
8√3/3 = a
P = a²√3/4
P =( 8√3/3) *√3 /4
P = (192/9 *√3)/4 = 192√3 / 36 = 32√3/6
19 4 19
2010-02-04T21:01:25+01:00
Rysunek
http://www.math.us.edu.pl/prace/2001/bp/obrazki/trojkat1.gif

wysokość rowna 4 , jako ze to rownoboczny to ma takiesame katy po 60 stopni

jak go na pol podzieliny wzdłóż wysokośći (CB) mamy 2 prostokątne o katach 30,60,90 i ramieniu CB = 4 (wysokość rownobocznego )

wiedząć ze CB = a√3 przekształcamy wzór i mamy :

a=CB/√3
a=4/√3 (usuwamy niewymierność )
a= (4 √3)/3

podstawiamy do wzoru : p= ( a²√3) /4 = ((4 √3)/3 )²/4² = (16*3)/((9*16) = 1/3

odp. pole to 1/3 j² (j=jednostek)
8 2 8