Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T20:46:45+01:00
Dostraczanie tlenu !!
Najważniejsze!!
46 1 46
2010-02-04T20:55:10+01:00
Rola krwi :
- osocze - funkcja transportowa , obronna, transportuje produkty przemiany materii , przeciwciała i hormony , bierze udział w procesie krzepniecia krwi
- krwinki czerwone - funkcja transporowa, transportujentlen z płuc do tkanek - hemoglobina łaczy sie z tlenem i powstaje nietrwały zwiazek zwany oksyhemoglobiną
- krwinki białe - funkcja obronna , zwalczaja bakterie i wirusy pochłaniajac je lub wytwarzajac przeciw nim przeciwciała
- płytki krwi - funkcja obronna , biora udział w procesie krzepniecia krwi przez uwalnianie odpowiedniego enzymu.
Rola krwi jest zróżnicowana, wyróżnia się trzy główne funkcje: transportową, obronną i homeostatyczną .Najważniejszą z nich jest funkcja transportowa. Krew dostarcza do komórek tlen oraz, sole mineralne i witaminy.



13 4 13