Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T20:51:07+01:00
A) masa Al(NO3)3 = 213g
masa Al = 27g

213g = 100%
27g = x%
x = 12,68% Al w Al(NO3)3

b) masa CuSO4 = 159,5g
masa Cu = 63,5g

159,5g = 100%
63,5g = x%
x = 39,81% Cu w CuSO4

1 5 1
2010-02-04T21:28:09+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A)glinu w azotanie(V) glinu
Masa molowa Al(NO3)3=1*27g+3*14g+9*16=213g/mol
213g----100%
27g------x%
x=27*100/213
x=12,67% Al

b)miedzi w siarczanie(VI) miedzi(II)
Masa molowa CuSO4=1*64g+1*32g+4*16g=160g/mol
160g---100%
64g-----x%
x=64*100/160
x=40% Cu