Odpowiedzi

2010-02-04T20:51:23+01:00
Te roslinki wytwarzaja nam tlen jak i zarowno dwutlenek wegla, mozna rowiez powiedziec ze sa czescia pozywienia dla czlowieka , czy nawet plony dla ich trzod ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:09:55+01:00
-pokarm dla człowieka np.ryż
-materiał budulcowy np.bambus
-estetyka np.róża
-do wyrobu leków
-produkcja papieru,ubrań,mebli
-wytwarzaja materie organiczną
-podstawa wszystkich przemian w ekosystemach lądowych
-pozywienie i schronienie dla licznych konsumentów
-ogniwo przepływu energii i obiegu materii w ekosystemach
-produkuja tlen
-hodowla roslin daje pracę
-zapobiegają erozji
-przemysł kulinarny np.przyprawy
-zmieniaja układ gleb
-rozległe lasy powodują zmianę temperatury,ilości opadów i kierunku wiatrów
-owoce i warzywa dają subst. odżywcze
-produkjca kosmetyków