Te np H2O TO te 2 ma być tak na dole kapujecie :P

6.Uporządkuj pierwiastkinwedług rosnącej masy atomowej a)Rb,K,H,Na,Li,Cs b)
Al,Be,I,As

8.Oblicz masę cząsteczkową następujących substancji chemicznych
a)CI2
b)HCIO
c)H2O

d)CO2
E)Na3PO4
F)H2
G)CAO
H)NH3
K)NaOH
J)Ca(OH)2
K)N2
L)HCI
m)SO3
N) H2SO4
O)AL2(SO4)3

9.Znając masę cząsteczkową zwiążku chemicznego oraz jego wzór ogólny, odpowiedz, jakie symbole pierwiastków kryją się pod literą E w następujących przykładach:
a)EO2;masa cząsteczkowa związku 60u
b)E2O;masa cząsteczkowa związku = 18u

c)E20;masa cząsteczkowa związku = 143u
d) Na2E2O3;masa cząsteczkowa związku = 158u

prosze o odpowiedzii!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:05:49+01:00
6.Uporządkuj pierwiastki według rosnącej masy atomowej a)Rb,K,H,Na,Li,Cs ->>H,Li,Na,K,Rb,Cs
b)Al,Be,I,As ->> Be,Al,As,I

8.Oblicz masę cząsteczkową następujących substancji chemicznych
a)CI2 2*35=70
b)HCIO 1+35+16=52
c)H2O 2*1+16=18
d)CO2 = 12+2*16=44
E)Na3PO4= 3*23+30+4*16=163
F)H2=1*2=2
G)CaO = 40+16=56
H)NH3 = 14+3*1=17
K)NaOH = 23+16+1=40
J)Ca(OH)2 = 40+2*16+2*1=74
K)N2 = 2*14=28
L)HCI = 1+35,5=36,5
m)SO3 = 32+3*16=80
N) H2SO4 = 2*1+32+4*16=98
O)Al2(SO4)3 = 2*27+3(32+4*16) = 54+3*96=342


9.Znając masę cząsteczkową zwiążku chemicznego oraz jego wzór ogólny, odpowiedz, jakie symbole pierwiastków kryją się pod literą E w następujących przykładach:
a)EO2;masa cząsteczkowa związku 60u = SiO2
b)E2O;masa cząsteczkowa związku = 18u = H2O

c)E20;masa cząsteczkowa związku = 143u = Cu2O
d) Na2E2O3;masa cząsteczkowa związku = 158u = Na2S2O3
1 5 1
2010-02-04T21:29:09+01:00
6.
a) H - 1u
Li - 7u
Na - 23u
K - 39u
Rb - 85u
Cs - 133u
b) Be - 9u
Al - 27u
As - 75u
I - 127u

7.
a)CI2 2*35=70
b)HCIO 1+35+16=52
c)H2O 2*1+16=18
d)CO2 = 12+2*16=44
E)Na3PO4= 3*23+30+4*16=163
F)H2=1*2=2
G)CaO = 40+16=56
H)NH3 = 14+3*1=17
K)NaOH = 23+16+1=40
J)Ca(OH)2 = 40+2*16+2*1=74
K)N2 = 2*14=28
L)HCI = 1+35,5=36,5
m)SO3 = 32+3*16=80
N) H2SO4 = 2*1+32+4*16=98
O)Al2(SO4)3 = 2*27+3(32+4*16) = 54+3*96=342
1 5 1