Odpowiedzi

2010-02-04T20:56:04+01:00
Jeśli potrzebujesz jak się liczy procenty to :
np. 8% z 1500
1500 x 8% = 1500 x 0,08 = 120
No i 8% z 1500 to 120
no i tak najłatwiej oblicza się procenty zamieniasz je na liczbe dziesietna i mnozycz przez liczbe (np. 1500 x 0,10) można też obliczyc przez umłamki, ale to już trudniej .:)
2010-02-04T20:57:48+01:00
1%=1/100=0.01
100%=100/100=1
aby zamienic liczbe na procent nlezy zapisac w liczniku ulamka wyrazajacy procent a w mianowniku 100 lub pomnozyc liczbe wyrazajaca liczbe procen przez ulamek 1/100
p%=p/100=p*1/100
zamiana procentu na liczbę x=(x*100)%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:00:39+01:00
Znak % po łacinie czyta się pro centum i oznacza na sto. Jeden procent (1%) to setna część całości.

1% = 1/100 = 0,01
100% = 1

Jeden procent pewnej liczby a, to setna część tej liczby, co oznaczamy 1%a
1%a = 1/100*a

Procenty można zamieniać ułamki
np. 3%=3/100=0,03

ułamek można zamienić na procent
np. 2/5=2*20/5*20 = 40/100 = 40%

Można obliczyć jakim procentem pewnej liczby jest druga liczba
np. jakim procentem liczby 12 jest liczba 3?
3/12 = 3/12*100% = 300%/12 = 25%

Można także obliczyć liczbę danego procentu.
np. znajdź liczbę, której 75% to 12
75% z x = 12
0,75x= 12/0,75
x = 12:0,75
x=1200 : 75
X = 16



1 5 1