1.W sklepie ze słodyczami można kupić dwa rodzaje cukierków pawełki po 10zł 50gr za kilogram oraz marcinki 1,2 razy droższe od pawełków ile reszty zostanie z banknotu o nominale 20 zł po zakupieniu 30 dag pawełków i 0,6 kg marcinków zapisz obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T20:53:44+01:00
Pawełki 10,50zł/kg
1,05zł za 10 dag
3,15zł-za 30 dag
Marcinki
10,50zł +5.25zł=15,75zł/kg
10dag-1,575zł
60dag-6*1,575=9,45zł

3,15zł+9,45zł=12,60zł
20zł-12,60zł=7,40zł
2010-02-04T20:59:55+01:00
10,5*1,2=12,6 cena marcinków
30*10,2/100=3,06zł
60*12,6/100=7,56zł
3,06+7,56=10,62zł
20,00-10,62=9,38zł
Odp. Z banknoty 20 zł zostanie 9.38zł reszty.