Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T21:03:33+01:00
Prawidłowa odpowiedź to 7. Popatrz: Powiedzmy, że dziadek ma 80 lat. W takim wypadku Paweł ma 20 lat. Kiedy Paweł był 2 razy młodszy miał 10 lat. Było to 10 lat temu, więc dziadek miał 70 lat. A to znaczy, że dziadek był 7 razy starszy od Pawła. Popróbuj z różnymi wiekami dziadka. Zawsze wyjdzie 7.

miłam takie podobne zadanie
26 4 26
2010-02-04T22:31:00+01:00

2a - wiek Pawła
4*2a=8a - wiek dziadka

Paweł dwa razy młodszy - a
dziadek - 8a-a=7a

Paweł był młodszy od dziadka 7 razy
31 4 31