Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:02:46+01:00
3N to 3 atomy azotu
3N₂ to 3 czateczki azotu

atomy to Pojedyncze pierwiastki np. Fe, Cl, P
natomiast cząteczki są z indeksem dolnyym np. Cl₂ , H²

tak więc 2H - 2 atomy wodoru
2 H₂- dwie cząteczki wodoru
3 5 3
2010-02-04T21:15:33+01:00
W chemii, są pierwiastki, które występują w postaci dwuatomowych cząsteczek, między innymi jest to azot - N₂

3 N₂ - Tak powinien wyglądać zapis trzech cząsteczek azotu, gdyż jedna cząsteczka azotu to N₂

Żeby wyliczyć ilość atomów np w 2Cl₃ musisz pomnożyć 2*3. Ilość cząsteczek, i atomów w tej cząsteczce czyli 6Cl. Jeśli chcielibyśmy 2Cl₃ zapisać słownie wyglądało by to tak: dwie trójatomowe cząsteczki chloru. Analogicznie do tego możesz wyliczyć 5Cl₂, czyli 10Cl, lub słownie: pięć dwuatomowych cząsteczek chloru.

Jeszcze dla przykładu H₂ możemy rozczytać jako jedna dwuatomowa cząsteczka wodoru. Zazwyczaj gdy nie podana jest ilu atomowa jest cząsteczka, mamy w domyśle dwuatomową

Cząsteczki tworzą: H₂, N₂, O₂, F₂, Cl₂, Br₂, I₂ - te pierwiastki zawsze tworzą dwuatomowe cząsteczki.
3 5 3