Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T21:17:15+01:00
Pod, - przyimek ; okolicznik miejsca
olbrzymim, - przymiotnik ; przydawka
kamieniem, - rzeczownik; dopełnienie
w, - przyimek ; okolicznik miejsca
głębokim, - przymiotnik ; przydawka
lesie, - rzeczownik; okolicznik
dzielny, - przymiotnik ; przydawka
królewicz, - rzeczownik ; podmiot gramatyczny
jacuś, - rzeczownik; podmiot gramatyczny
ukrył, - czasownik; orzeczenie
wieczorem, - rzeczownik; okolicznik
drogocenny, - przymiotnik ; przydawka
klucz, - rzeczownik; podmiot gramatyczny
do, - przyimek ; okolicznik miejsca
zamku, - rzeczownik; dopełnienie
księżniczki, - rzeczownik; dopełnienie
różyczki - rzeczownik; podmiot gramatyczny

Najpierw jest część mowy a po średniku jest część zdania.

Nie wiem czy dobrze , ale mam nadzieję że pomogłam.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:18:51+01:00
Pod- przyimek ?
olbrzymim-przymiotnik,przydawka
kamieniem-rzeczownik,podmiot gramatyczny
w- przyimek
głębokim- przymiotnik, przydawka
lesie-rzeczownik, dopełnienie
dzielny-przymiotnik,przydawka
królewicz-rzeczownik,podmiot
jacuś-rzeczownik,podmiot
ukryl-czasownik,orzeczenie czasownikowe
wieczorem - przysłówek, okolicznik
drogocenny - przymiotnik, przydawka
klucz- rzeczownik, podmiot
do- przyimek
zamku-rzeczownik,dopełnienie
księżniczki- rzeczownik, podmiot
różyczki-rzeczownik, podmiot
1 5 1