Odpowiedzi

2010-02-04T21:15:48+01:00
X - cena lustra
y - cena stolika

x+y=4050

1,25x + 1,4y= 1260 + 4050


x+y=4050
1,25x + 1,4y= 1260 + 4050

x = 4050-y
1,25 (4050 - y) +1,4y = 5310

x = 4050-y
5062,5 - 1,25y +1,4y = 5310

x = 4050-y
0,15y = 247,5/:0,15

x = 4050-y
y=1650

x=2400
y=1650

Za lustro zapłacił 2400 zł
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T21:18:02+01:00
L - cena lustra
s - cena stolika

pierwsze rownanie Antykwariusz zakupił lustro i stolik do kawy za łączna kwotę 4050zł.
l+s=4050

drugie rownanie Sprzedał lustro, zyskując na transakcji 25%, a sprzedając stolik, zyskał 40%. Zarobił w ten sposób 1260 zł.
1,25l + 1,4s= 1260 + 4050

uklad rownan
l+s=4050
1,25l + 1,4s= 1260 + 4050

l = 4050-s - stad wyznaczam l i podstawiam do drugiego rownania
1,25 (4050 - s) +1,4s = 5310

l = 4050-s
5062,5 - 1,25s +1,4s = 5310

l = 4050-s
0,15s = 247,5/:0,15

l = 4050-s
s=1650

l=2400
s=1650

heh dostałam za to piątke
2010-02-04T21:36:59+01:00

l-cena lustra
s-cena stolika

l+s=4050
1,25l+1,4s=5310

s=4050
1,25l+1,4(4050-l)=5310

s=4050-l
-0,15l= - 360 |: 0,15

s=4050-x
l=2400

s=4050-2400=1650

Odp.Antykwariusz zapłacił za lustro 2400zł a za stolik 1650zł.