1) Wyjaśnij dlaczego układ hormonalny jest nazywany również układem dokrewnym.

2) Wyjaśnij, dlaczego hormon wywołuję reakcję tylko w określonych komórkach, mimo że wraz z krwią krąży po całym oranizmie.

3) Obok zdań zawierających prawdziwe informacje wpisz literę P, a obok zawierających fałszywe informacje - literę F :

Hormony to związki chemiczne wytwarzane w gruczołach wydzielania wewnętrznego.

Hormony regulują pracę tylko niektórych narządów.

Hormony regulują pracę narządów w zależności od potrzeb organizmu.

Hormony występują we krwi w duzej ilości, bo tylko wtedy mogą wpływać na organizm.



zrobi ktooś ?! waażne.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T10:06:54+01:00
1. Ponieważ hormony wytwarzane są bezpośrednio do krwi
2. Ponieważ hormony charakteryzuje specyficznośc działania. Tylko komórka posiadająca odpowiedni receptor będzie reagowała na dany hormon, choc znajduje się w całym obiegu
3 P F P F
co do ostatniego. mogą byc wydzielane do limfy i inych płynów ustrojowych ;)
24 4 24
2010-02-05T10:14:44+01:00
1Ponieważ te układy sciśle ze sobą współpracują.oddziaływują na siebie.Układ dokrewny roznosi hormony po całym organizmie za pomocą krwi.
2 bo te okreslone komorki sa wrazliwe na te hormony.
3f p p p
9 2 9