Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:25:40+01:00
Do uzwojenia pierwotnego dostarczamy prad, a z wtornego go odbieramy i natezenie oraz napiecie pradu sie nam zmienia
2 5 2
2010-02-04T21:29:18+01:00
Uzwojenie pierwotne transformatora – uzwojenie, do którego przykłada się napięcie zasilające zwane również napięciem pierwotnym. Odpowiednio, prąd elektryczny płynący w uzwojeniu pierwotnym jest nazywany prądem pierwotnym.Uzwojenie pierwotne może być połączone elektrycznie z uzwojeniem wtórnym lub też elektrycznie odizolowane od niego.
W zależności od typu transformatora napięcie pierwotne może być zarówno wyższe lub niższe niż napięcie wtórne.


Uzwojenie wtórne transformatora to uzwojenie, z którego odbiera się napięcie wyjściowe zwane z tej racji napięciem wtórnym. Odpowiednio, prąd elektryczny płynący w uzwojeniu wtórnym jest nazywany prądem wtórnym.
Uzwojenie wtórne może być połączone elektrycznie z uzwojeniem pierwotnym lub też odizolowane elektrycznie od uzwojenia pierwotnego.
W zależności od typu transformatora napięcie wtórne może być zarówno wyższe lub niższe niż napięcie pierwotne.

1 1 1