Odpowiedzi

2010-02-04T21:34:48+01:00
A)3y - 8 = -5
3*1 - 8 = -5
-5 = -5

Odp. Rozwiązaniem tego równania jest liczba 1.

b)5n + 1 = 16
5*3 + 1 = 16
16 = 16
Odp. Rozwiązaniem równania jest liczba 3.
3 3 3
2010-02-04T21:35:49+01:00
A)
3y - 8 = -5
3y= -5 + 8
3y= 3
y= 3 : 3
y =1

b)
5n + 1 = 16
5n = 16 - 1
5n = 15
n = 15 : 5
n = 3
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:39:23+01:00
Musimy podstawić po kolei te liczby za y oraz za n
a)3y - 8 = -5
1. 3*1-8 = -5
3-8 = -5
-5= -5 liczba 1 spełnia to równanie
2. 3*2-8 = -5
6-8 = -5
-2= -5 liczba 2 nie spełnia tego równania
3. 3*9-8 = -5
27-8 = -5
19= -5 liczba 3 nie spełnia tego równania

b)5n + 1 = 16
1. 5*1+1 = 16
5+1 = 16
6= 16 liczba 1 nie spełnia tego równania
2. 5*2+1 = 16
10+2 = 16
12= 16 liczba 2 nie spełnia tego równania
3. 5*3+1 = 16
15+1 = 16
16= 16 liczba 3 spełnia to równanie
19 4 19