Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:43:25+01:00
Chyba powinno być tak, chociaż nie ręczę..
Pole powierzchni rombu = ½*d₁*d₂
d₁ - 1 przekątna - 6
d₂ - 2 przekątna - 8

Pole r. = ½ * 6 * 8 = 24

No i teraz trzeba obliczyć wysokość graniastosłupa. Skoro jego dłuższa przekątna nachylona jest pod kątem 80° to:
tg80°=x : 8
tg80°≈ 5,67
5,67 = x : 8
x = 5,67 * 8
x = 45,36
x - wysokość graniastosłupa

Pc = 2*24 + 2* 45,36*6+2*45,36*8=1318,08

V - objętość
V= P podstawy * wysokość graniastosłupa
V = 24*45,36 = 1088,64
2010-02-04T21:48:28+01:00
D₁ − pierwsza przekątna − 6
d₂ − druga przekątna − 8

Pole r. = ½ * 6 * 8 = 24

tg80°=x : 8 tg80°≈ 5,67 5,67 = x : 8 x = 5,67 * 8 x = 45,36

V − objętość
H − wysokość graniastosłupa

Pc = 2*24 + 2* 45,36*6+2*45,36*8 = 1318,08
V= Pp*H
V = 24*45,36 = 1088,64