Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • zntt
  • Początkujący
2010-02-04T21:43:52+01:00
Wpływ prądów morskich na klimat : biorą one udział w przenoszeniu ciepła między niskimi a wysokimi szerokościami geograficznymi. Powietrze zalegające nad prądami morskimi nabiera cech różniących je od mas powietrza występujących w otoczeniu. Dla niektórych obszarów oddziaływanie prądów morskich jest najważniejszym czynnikiem klimatycznym. Występowanie ciepłych prądów morskich w umiarkowanych i wysokich szerokościach geograficznych powoduje powstawanie dodatnich anomalii termiczny-ch, najwyraźniejszych w okresie zimowym
1 4 1
2010-02-04T21:44:12+01:00
Wpływ prądów morskich na klimat jest dość duży. Spowodowane jest to tym, że prądy morskie w krótkim odstępie czasu są w stanie nanieść o kilkaset mln. m 3 wody niż największe rzeki na świecie . Dlatego bardzo mocno oddziałują one na klimat obmywanych przez nie wybrzeży.
W strefie zwrotnikowej zachodnie wybrzeża kontynentów są dość chłodne i bardzo suche, wybrzeża wschodnie - są ciepłe i wilgotne.
W strefie umiarkowanej - odwrotnie niż w zwrotnikowej.
1 5 1
2010-02-04T21:44:55+01:00
Prady morskie - rola klimatotworcza:
*cieple prady
-wzorst ilosc opadow
-wzrost temperatrury powietrza
-ocieplaja wody oceanow
*chlodne prady
-powstawanie pustyn
1 1 1