Odpowiedzi

2010-02-04T21:56:18+01:00
Dane
v=3m/s
T=2s

Szukane
lambda= ? (długość fali)

wzor
v=lambda/T mnozymy obustronnie przez T
otrzymujemy wzor
lambda = v*T

lambda = 3*2 = 6m

fala ma dlugośc 6 metrow
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:00:31+01:00
Witaj
W ruchu falowym w tym samym czasie równym okresowi T gdy korek
czyli również powierzchniowe cząsteczki wody z tym korkiem związane -
wykonują w pionie 1 pełne drganie / T = 2s / także fala czyli rozchodzące się zaburzenie w postaci poruszającego się grzbietu / nie związanego jednak z
przemieszczaniem sie masy wodnej, tak jak ruchu falowym np. sznura-
poszczególne jego części nie przesuwają sie w poziomie/ przebywa pewną drogę nazywaną długością fali, co również trwa T = 2s.
Jeśli pr.fali jest v = 3m/s, to dł.fali lambda = v*T = 3m/s*2s = 6m
pozdrawiam
czarnadziura
1 5 1