W sypialni o wymiarach 450 cm x 500 cm i wysokości 250 cm, państwo Kowalscy zamierzają położyc na ścianach tapetę. W jednej rolce jest 10 m teapety o szerokości 50 cm. Ile rolek tapety muszą kupic, aby wystarczyło na wytapetowanie sypialni? proszę o obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T21:50:40+01:00
Powierzchnia do tapetowania:
2x450x250 + 2x500x250 = 225000 + 250000 = 475000cm2
475000cm2=47,5m2

1 rolka:
10x0,5=5m2

47,5/5=9,5

Odp: Potrzeba 10 rolek.
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T21:51:40+01:00
(450 x 250) x 2 = 22500 cm 2
(500 x 250) x 2 = 250000 cm 2
22500 + 250000 = 272500 cm2
Tapeta:
1000 cm x 50 cm = 50000 cm2
272500 cm2: 50000cm2 = 5,45 (pełnych rolek 6)
ODp. 6 rolek
2010-02-04T22:18:35+01:00
4,5m x 5m = 22,5m2 h- 2,5m 22,5m2 x 2,5 = 46,25m2 10m x 0,5m = 5m2 46,25m2 : 5m2 = 9,25 ODP: Trzeba kupić 10 rolek tapety.