PRACA Z TEKSTEM PRZECZYTAJ I ODPOWIEDZ NA PYTANIA....PYTANIA POD SPODEM TEKSTU ,,,,,,,WYBIORE NAJLEPSZA ODPOWIEDZ....PROSIŁBYM O NAWET DŁUGIE ODPOWIEDZI! Powstancy ponosili dotkliwe kleski ale pokonane rozbite oddziały wycofywały sie szukały schroniena w lasach by po przegrupowaniu atakowac na nowo.Jednak kazdy sukces polaków powodował nowy silniejszy kontrakt wojsk rosyjskich i prowadzil do kolejnej przegranej.W okresie najintensywniejszych działan wojennych latem 1896 r przeciwko ponad 300 tysiecznej armi rosyjskiej walczyło 25-30 tys powstanców..
Publiczne egzekucje masakry oddziałów powstanczych palenie osiedli kontrybucje <danina pieniezna> terryzowały niszczyły kraj..

1 W JAKI SPOSÓB POWSTAMCY ORGANIZOWALI SWOJE SZEREGI PO PRZEGRANYCH POTYCZKACH??
2 PORÓWNAJ SIŁY ROSJAN I POLAKÓW.
3JAK POSTEPOWALI ROSJANIE WOBEC ODDZIAŁÓW POWSTANCZYCH I LUDNOSCI CYWILNEJ??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:02:44+01:00
1. Powstańcy, pokonani wycofywali rozbite oddziały, szukali schronienia w lasach by po przegrupowaniu atakowac na nowo.

2. W okresie najintensywniejszych działań wojennych latem 1896 r przeciwko ponad 300 tysięcznej armii rosyjskiej walczyło 25-30 tys powstańców. Armia rosyjska była większa o około 270 tys. żołnierzy od armii polskiej.

3. Rosjanie urządzali publicznie egzekucje powstańców, palili osiedla, niszczyły i terroryzowały kraj. Powstańcy musieli składac rosjanom daniny pieniezne.
20 3 20
2010-02-04T22:03:14+01:00
1. Pokonane rozbite oddziały wycofywały się i szukały schronienia w lasach. Tam znowu dzieliły się na grupy i na nowo atakowały.

2. Rosja była o wiele lepiej przygotowana. W 1896 roku powstańców było tylko około 25 tysięcy a rosjan 300 tysięcy.

3. Rosjanie organizowali publiczne egzekucje oddziałów powstańczych, palili osiedla i ustanawiali daninę pieniężną.
12 3 12