1. W jakiej odległości od powierzchni Ziemi ciężar ciała będzie 4 razy mniejszy niż na jej powierzchni?
2. W jakiej odległości od powierzchni Ziemi ciężar ciała będzie wynosił 0N i ciało nie będzie nic ważyło? Dlaczego? Pomiń oddziaływanie Słońca i innych ciał niebieskich.

Zadania są dość trudne ale proszę o zrobienie oby dwóch ... daję naj ^^

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T22:06:16+01:00
1.Tylko gdy na ciało nie będzie działała żadne przyciąganie. Ciężar bedzie wynosił 0N.
Uzasadnienie: F=m*g
Masa jest nie zależna od miejsca na jakim się znajduje, tak więc jeżeli człowiek na ziemi waży 60kg, to na księzycu również będzie ważył 60kg.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:09:18+01:00
2.
jesli ciezar ma byc rowny 0, wiec sila oddzialywania miedzy ziamia a tym cialem musi byc 0N

F=GMm/r^2
r=pierwiastek(Gmm/F)

gdy F dazy do 0, to caly ulamek uciaka do nieskonczonosci i pierwiastek rowniez ucieka do nieskonczonosci, wiec w nieskonczonosci ciezar bedzie rowny 0

1.
ciezar mniejszy 4x, wiec sila oddzialywania musi byc 4x mniejsza

F=Gmm/r^2

skoro sila ma byc mniejsza 4x, to ulamek musi zmalec 4x. mamy r^2, a jak wiadomo 2^2=4, wiec jesli oddalimy sie na odleglosc 2 razy wieksza od srodka ziemi, niz jestesmy na powierzchni, to ciezar bedzie 4x mniejszy. bedzie to odleglosc okolo 6370km
1 5 1