Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:05:34+01:00
5m x 7m = 35m2 - pole sufitu

a) 35m2 : 14m2 = 2,5 czyli 3 puszki farby
b) 14m2 x 3 = 42
14m2 x 2 = 35


42 - 100%
35 - ?%
35 x 100% : 42 = 83,(3) %
2010-02-04T22:06:47+01:00
Mają do pomalowania 35 m² bo 7m*5m
jedna puszka = 14m2
muszą więc zakupić 3 puszki. Dwie puszki starczą na 28 m2, więc za mało bo muszą pomalować 35 m2.
trzy puszki wystarczą bo pokryją 42 m2.
odp. muszą kupić 3 puszki.

100%---42 m2
x% --- 35 m2
x%= 100%*35m2/42m2
x%= w przybliżeniu 83,33%
2010-02-04T22:10:44+01:00
A) 5*7= 35
czyli salon ma 35m²
musza kupic 3 puszki, ponieważ jak kupią 2 to wystarczy in na pomalowanie tylko 28m².
b) 14*3=42litry
42l-100%
35l-x%
x=83,(3) %

odp. 83.(3)%