Normalny bilet do kina jest o 5 zł droższy od biletu ulgowego. Pani Kozłowska poszła do kina z dwojgiem dzieci i zapłaciła za bilety 41 zł. Ile kosztował bilet ulgowy, a ile normalny?


CHODZI O ZAPISANIE RÓWNANIACH NNIERÓWNOŚCI ORAZ UKŁADÓW RÓWNAŃ. NALEZY ZROBIC UKLAD ROWNAN

3

Odpowiedzi

2009-10-07T20:30:21+02:00
X - bilet normalny
x - 5 - bilet ulgowy

x + 2(x-5) = 41
x + 2x - 10 = 41
x + 2x = 51
3x = 51
x = 17 zł - cena biletu normalnego
17-5=12 zł -cena biletu ulgowego
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T20:31:03+02:00
X-bilet ulgowy
y bilet normalny
2x+y=41
y-x=5
3x=36
x=12
y=12+5
y=17
x=12
y=17
jedno dziecko załaci 12 zł a dorosły 17zł
2009-10-07T20:31:14+02:00
X - bilet normalny
y - bilet ulgowy

x=y+5
2y+x=41

x=y+5
2y+y+5=41

x=y+5
3y=41-5

x=y+5
3y=36 /:3

x=y+5
y=12

x=12+5
y=12

x=17
y=12

odp: Bilet ulgowy kosztował 12zł, a normalny 17zł.
1 5 1