Czesc.
wlasnie zaczelismy dział 'twierdzenie piatagorasa'
ogolnie rozumiem to tylko na pierwistkach poleglam o co chodzi jak np. mam trójkąt i jest 4²+3√2³=a²
jak to policzyć ?

i jeszcze inny trójkat 3√3²+2√5²=b ²

i juz ostatni 3²+√13²=c


pilne. na jutro . !

2

Odpowiedzi

2010-02-04T22:26:57+01:00
jest 4²+3√2³=a²
16+18=a²
a=√34

i jeszcze inny trójkat 3√3²+2√5²=b ²
tutaj tylko podnosisz do kwadratu i wychodzi:
9*3+4*5=b²
27+20=b²
b=√47

i juz ostatni 3²+√13²=c
9+13=c²
c=√22
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:33:17+01:00
4²+(3√2)²=a²
16+9*2=a²
16+18=a²
34=a²
a=√34


(3√3)²+(2√5)²=b²
9*3+4*5=a²
27+20=a²
a=√47

3²+(√13)²=c²
9+13=c²
c=√22