Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:47:36+01:00
Witam
Wyjściowy roztwór ma masę m = 100cm3*1,6g/cm3 = 160g.
Ponieważ rozcieńczenie wynosi 70%/37% = 1,892 raza więc tyle samo razy
musi wzrosnąć masa roztw. pierw., czyli będzie to masa 1,892*160g =
302,72g. Różnica 302,72g - 160g = 142,72g wody.
To samo otrzymasz gdy 160g pomnożysz przez 0,892
160g*0,892 = 142,72g wody.
Chyba niegłupie, zwłaszcza, że możliwe do obliczenia w pamięci z kalkulatorem
i SZYBKIE.
pozdrawiam
czarnadziura
2 5 2
2010-02-04T22:50:38+01:00
Dane:



dane:
V1=100cm3
cp1=70%
g=1,6g/cm3
cp2=37%
szukane:
m wody=?

musimy najpierw obliczyć masę 1 roztworu
g=m/V
m=g *V
m=1,6g/cm3 *100cm3
m=160g

m *cp1=(m+m wody) *cp2
m*cp1=m *cp2 +m wody *cp2
m wody *cp2=m*cp1 -m *cp2 /:cp2
m wody=m(cp1-cp2) /cp2
m wody=160 *33:37
m wody=142,7g
odp:trzeba dolać 142,7 g wody.


































v1=
1 5 1