Odpowiedzi

2010-02-04T22:35:05+01:00
Mendel Gdański
Kamizelka
Makbet
Noce i dnie
Nad Niemnem


2010-02-04T22:39:09+01:00
"cudzoziemka"M.Kuncewiczowa - nieszczęście spowodowane śmiercią Syna głównej bohaterki(Róży)
"kamizelka"B.Prus - choroba urzędnika
"Balladyna"J.Słowacki - zabicie siostry, cierpienie bliskich
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:52:52+01:00
-"Kamizelka"-choroba męża, która kończy się śmiercią
-"Romeo i Julia"- śmierć głównych bokaterów wynikiem kłotni zwaśnionych rodów
-"Mendel Gdański"- problemy Mendla i Kubusia z antysemityzmem
-treny Jana Kochanowskiego też w sumie można zaliczyć- śmierć ukochanej córki Urszulki
-"Granica"- zdrada męża(Zenona Ziembiewicza) przyczynia się do powtarzania schematów, których chciał uniknąć
-"Przedwiośnie" - wyjazd ojca na wojnę, a potem jego śmierć w pociągu i samotny los Cezarego Baryki
-"Świętoszek" - Orgon zaufał Tartuffe, który wykorzystywał to i próbował skłócić rodzinę


chyba trochę pomogłam ;)