Zad.1

Narysuj kwadrat którego przekątna d=5cm .Oblicz pole kwadratu.

Zad.2

Pole działki w kształcie kwadratu jest równe 900m² .Obwód tej działki jest równy:

a) 120m b)1200m c)120m² d)90m

Zad.3

Kupiono działkę, której ogrodzenie ma długość 156m . Jeden bok działki jest 2 razy dłuższy od drugiego .Jakie jest pole tej działki ?


Z góry dziękuję za rozwiązania

3

Odpowiedzi

2010-02-04T22:39:27+01:00
Narysuj kwadrat którego przekątna d=5cm .Oblicz pole kwadratu.
P= 1/2 * przekątna pierwsza* przekątna druga
P= 25/2=12,5 cm²

Pole działki w kształcie kwadratu jest równe 900m² .Obwód tej działki jest równy:
a) 120m

Kupiono działkę, której ogrodzenie ma długość 156m . Jeden bok działki jest 2 razy dłuższy od drugiego .Jakie jest pole tej działki ?
x-jeden bok działki
2x- drugi bok działi
x+x+2x+2x=156
6x=156
x=26

P= a*b
P= 26*52
P= 1352 m²
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:40:18+01:00
Zad.1

Narysuj kwadrat którego przekątna d=5cm .Oblicz pole kwadratu.

przekątna kwadratu d=a√2
a√2=5
2a=5√2
a=5√2/2
kwadrat ma boki równe 5√2/2
P=a²=(5√2/2)²=25*2/2=25cm²


Zad.2

Pole działki w kształcie kwadratu jest równe 900m² .Obwód tej działki jest równy:

a) 120m b)1200m c)120m² d)90m

P=900m²
ponieważ to kwadrat to P=a²
a²=900m²
a=30m
O=4a
O=4*30m
O=120m
Odp. a)

Zad.3

Kupiono działkę, której ogrodzenie ma długość 156m . Jeden bok działki jest 2 razy dłuższy od drugiego .Jakie jest pole tej działki ?
x - jeden bok
2x -drugi bok
O=x+x+2x+2x
O=6x
6x=156m
x=26m- jeden bok
2x=2*26m=52m -drugi bok
P=x*2x=26m*52m=1352m²
7 4 7
2010-02-04T22:40:56+01:00
Zad 1.

P= ½ * d₁ * d₂
P= ½ * 5 cm * 5 cm
P= 12½ cm²


Zad 2.

P= 900m²
Ob=?

P=900m²
a²=900m²
a=30m
O=4a
O=4*30m
O=120m
Odp. a)





Zad 3.
x-jeden bok działki
2x- drugi bok działi
x+x+2x+2x=156
6x=156
x=26

P= a*b
P= 26*52
P= 1352 m²
5 3 5