Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:41:28+01:00
Dane
v=18km/h = 18* 1000/ 3600 m/s = 1000/200 m/2 = 5m/s
T = 6,28 s

Szukane
r=?

wzor

v= 2*pi*r/T mnozymy obustronnie przez T
vT = 2pir dzielimy obustronnie przez 2pi
r = vT/2pi

r = 5*6,28 / 2*3,14 = 5*6/28 / 6,28 = 5 m

promien ma 5m
2010-02-04T22:43:26+01:00
T=6,28 s
π≈3,14
V=18 km/h= 5 m/s

w=2π/T = 2π/6,28s=1 [1/s]

V=w*r
r=V/w

r=5/1 [(m/s)/(1/s)=m]
r=5 m