Odpowiedzi

2010-02-04T22:43:26+01:00
1. 2Fe + 6HCl = 2FeCl3 + 3H2
2. Ca + 2HCl = CaCl2 + H2
3. Ag reakcja nie zajdzie, poniewaz elektroujemnosc jest dodatnia,
reakcja z wapniem zajdzie niemalze ze natychmiast z zelazem powoli, wiaze sie to równiez z aktywnoscia chemiczna.
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T00:04:14+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Wodór wydzielił się w reakcji kwasu solnego z żelazem i wapniem. Nie wydzielił się w reakcji ze srebrem.Związane to jest z aktywnością metali(patrz tabela pt. Szereg napięciowy metali). W tym szeregu potencjał wydzielania wodoru leży wyżej od potencjału wydzielania srebra-dlatego reakcja nie zajdzie-wodór się nie wydzieli.Z kolei żelazo i wapń leżą powyżej wodoru,czyli są aktywniejsze, dlatego wyprą wodór z kwasu
3 3 3