Potrzebuję wyjaśnienie słowa "lice" a dokładnie chodzi mi o fragment z "Rozmowy Mistrza Polikarpa ze Śmiercią": "[...]Chuda, blada, żółte lice[...]" nie potrzebują żadnych regułek, tylko wytłumaczenie mi tego archaizmu lub zastąpienie go innym obecnie używanym wyrazem.

3

Odpowiedzi

2010-02-04T22:51:53+01:00
Żółte lice czyli blada twarz bez rumieńców
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:54:51+01:00
2010-02-04T23:02:22+01:00
Lice w tym cytacie oznaczają policzki ,nawet twarz.