Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:52:38+01:00
Cp = Ms/Mr * 100%
23% = Ms/300g * 100%
Ms=69g

300g - 69g = 231g

Odp: 231 g H2O i 69 g substancji
1 5 1
2010-02-04T22:54:48+01:00
Ile g substancji potrzeba?
23% z 300 g = 0,23 * 300 g = 69 g
Ile g wody potrzeba?
300 g - 69 g = 231 g
Odp.: Potrzeba 69 g substancji i 231 g wody.
1 5 1
2010-02-04T23:12:52+01:00
300g roztworu - 100%
x - 23%

x=300g × 23% ÷ 100% = 69g
x=69g - masa substancji rozpuszczonej
300g - 69g = 231g - masa wody