Przy określeniach następstw ruchu obrotowego Ziemi wpisz literę P (prawda), jeśli uważasz je za prawdziwe, lub F (fałsz), jeśli uważasz, że są błędne.

a) pozorna wędrówka Słońca ze wschodu na zachód – .......
b) następowanie po sobie dnia i nocy – .......
c) zmiana długości dnia i nocy – .......
d) spłaszczenie Ziemi na biegunach – .......
e) astronomiczne pory roku – .......
f) różnica czasu słonecznego między punktami położonymi na różnych południkach – ) zmiana wysokości Słońca nad horyzontem w ciągu roku – .......
b) następowanie po sobie dnia i nocy – .......
c) zmiana długości dnia i nocy – .......
d) spłaszczenie Ziemi na biegunach – .......
e) astronomiczne pory roku – .......
f) zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca – .......

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-04T22:56:26+01:00
1.
a.P
b.P
c.F
d.P
e.F
f.P
2.
a.P
b.F
c.F
d.P
e.P
f.P
6 3 6
2010-02-04T22:56:43+01:00
A) pozorna wędrówka Słońca ze wschodu na zachód – P
b) następowanie po sobie dnia i nocy – .......P
c) zmiana długości dnia i nocy – .......F
d) spłaszczenie Ziemi na biegunach – .......F
e) astronomiczne pory roku – .......F
f) różnica czasu słonecznego między punktami położonymi na różnych południkach –P
a) zmiana wysokości Słońca nad horyzontem w ciągu roku – .......F
b) następowanie po sobie dnia i nocy – .......P
c) zmiana długości dnia i nocy – .......F
d) spłaszczenie Ziemi na biegunach – .......F
e) astronomiczne pory roku – .......F
f) zmiana miejsca wschodu i zachodu Słońca – .......F
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2010-02-04T22:57:44+01:00
A.P
b.P
c.F
d.P
e.F
f.P
2.
a.P
b.F
c.F
d.P
e.P
f.P
6 3 6