Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T20:31:35+02:00
X - waga borsuka
y - waga lisa

x = 2y - 5
2x = 3y

x = 2y - 5
2(2y - 5) = 3y

x = 2y - 5
4y - 10 = 3y

x = 2y - 5
4y - 3y = 10

x = 2 * 10 - 5
y = 10

x = 20 - 5
y = 10

x = 15
y = 10

Borsuk waży 15 kg, a lis 10.
1 5 1
2009-10-07T20:32:30+02:00
X - waga borsuka,
y - waga lisa'

2x = 3y
2y = x + 5

2x = 3y
-2x = 10 - 4y

-10 = -y
10 = y

y = 10
x = 15

Odp: Borsuk waży 15 kg :)
2009-10-07T20:33:59+02:00
X - borsuk
y- lis

2x=3y / :2
2y=x+5

x=1,5y
2y=x+5

x=1,5y
2y=1,5y+5

x=1,5y
2y-1,5y=5

x=1,5y
0,5y=5 /:0,5

x=1,5y
y=10

x=1,5*10
y=10

x=15
y=10

Borsuk waży 15kg