Odpowiedzi

2010-02-05T08:38:07+01:00
V = Pp x H
Pp = 6 x P[trójkąta równobocznego] = 6 x √3cm = 6√3cm
P[tr.rów.]= [a²√3cm]/4 = [2²√3cm]/4 = [4√3cm²]/ 4 = √3cm₂
H = 6 x 2 cm = 12 cm

V= 6√3cm² x 12 cm = 72√3 cm³

Objętość tego graniastosłupa wynosi 72√3 cm³.
;))
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T08:44:37+01:00
Dane:

a = 2 cm
h = 2 * 6 = 12 cm

Wzory:

Pp = 3a²√3 / 2 - wzór na pole sześciokąta foremnego
V = Pp * h - wzór na objętość graniastosłupa

Podkładamy dane do wzorów:

Pp = 3a²√3 / 2 = 6√3 cm²
V = 6√3 *12 = 72√3 cm³

Odp. Ten graniastosłup na objetosc rowna 72√3 cm³.
1 5 1