Zadanie 2 strona 121
Podr. Fizyka i astronomia dla gimnazjum
Mechanika i Ciepło.

Treść zadania :
Podgrzewając metalowy pierścień o masie 20 dag i temperatusze początkowej 20 stopni C, dostarczono mu 385 J ciepła.
Pierścien osiągnął temperature 30 stopni C.
Z jakiego metalu był wykonany?


Z góry dzięki ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T10:08:55+01:00
Q - ciepło
m- masa subs.
Cw - cieplo wlasciwe
delta T - różnica temperatur

Q=m Cw delta T
385=0,2*Cw*10
385=2Cw
Cw = 385/2
Cw= 192,5
Był wykonany z miedzi .
1 5 1
2010-02-05T13:14:44+01:00
M = 10 dag
t₁ = 20°C
t₂ = 30°C
Q = 385 J
--------------
C = ?

Q = mcΔt

C = (ułamek: W liczniku - Q, w mianowniku - 0,1 kg × 10°C) = 385 J/kg°C
1 5 1