Trzech zbujów: Olek i dwóch marcinów podzieliło się łupem. Marcinowie wzieli po tyle samo skrzyń złota, Olek (herszt)- o pięć skrzyń więcej niż każdy z Marcinów, ale Marcinowie razem wzięli o cztery skrzynie więcej niż Olek. Ile było skrzyń zlota ???


Układ równań!

2

Odpowiedzi

2009-10-07T20:38:36+02:00
Moim zdaniem to jest nie do rozwiązania .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-07T20:39:08+02:00
O - olek
m- marcini razem
o = ½m + 5
m = o+4 = ½m + 4 + 5 = ½m + 9
m = ½m + 9 | - ½
½m = 9 | *2
m = 18
o + m = 9+5+18 = 32
Odp. Były 32 skrzynie