Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T10:58:17+01:00
Mr=200g
C%=96%


ms=C%*mr/100%=96%*200g/100%= 192g

po dolaniu wody:
mr=100+200=300g

C%=ms*100%/mr=192g*100%/300g=64%
1 5 1
2010-02-05T12:47:12+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
W obliczeniu stosuję metodę krzyża
Stężenie procentowe wody wynosi 0% a gęstość wynosi 1g/cm^3,
więc 100cm^3=100g
200g....96%...........x-0.....(alkohol)
..................x
100g.....0%...........96-x.....(woda)

200/100=x/96-x
200(96-x)=100x
więc x=64%
2 3 2