Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T10:34:09+01:00
Oznaczmy:
pe - stężenie etanolu
p - stężenie alkoholu w roztworze
m - masa roztworu
me - masa etanolu
mw - masa wody

Aby roztwór miał 70%, to 70% masy roztworu musi stanowić czysty etanol, który stanowi także 95% masy dodanego etanolu, zatem:
p*m = pe * me
me = p*m/pe = 70% * 950g / 95% = 700g

Ponieważ masa roztworu ma wynieść 950g, a masa roztworu jest sumą masy dodanego etanolu i wody to:
m = me + mw
mw = m - me = 950g - 700g = 250g

Odp. Należy zmieszać 250g wody i 700g etanolu o stężeniu 95%.
1 5 1
2010-02-05T12:26:27+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Stosuję metodę krzyża
xg....0%..................95-70=25 (woda)
..................70%.............+
yg....95%.................70-0=70 (etanol)
..................................95
950g-------95
xg----------25
x=25*950/95
x=250g wody
y=950-250=700g alkoholu