Przez las szła gromada krasnoludków. W pewnym momencie jeden mówi do drugiego: Ale nas dzisiaj jest dużo, chyba ze stu pięćdziesięciu. Na to ten odpowiada: Gdyby nas było jeszcze raz tyle, jeszcze pół, jeszcze ćwierć, jeszcze siedmiu, to byłoby nas stu pięćdziesięciu. Ile krasnoludków było w lesie?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T11:00:48+01:00
X-liczba krasnali

x+x+½x+¼x+7=150
2,75x=150-7
2,75x=143
x=143:2,75
x=52

spr.
52+52+26+13+7=150
150=150
odp. krasnali było 52
3 5 3
2010-02-05T11:02:54+01:00
Odp.W lesie było 52 krasnali.
;D
1 5 1
2010-02-05T11:03:23+01:00
K - ilość krasnoludków w lesie

2k + 0,5k + 0,25k + 7 = 150
2,75k = 143
k = 52