Odpowiedzi

2010-02-05T11:13:44+01:00
A)½-1,5-2 nie jest równe 0
b)½+1,5-2=0
c)1+1,5/2+2 nie jest równe 0
d)1-1,5/2+2 nie jest równe 0

Odp. prawidłowa to b
1 5 1
2010-02-05T11:15:22+01:00
A) x/2 - y - 2 = 0
B) x/2 + y - 2 = 0
C) x + y/2 + 2 = 0
D) x - y/2 + 2 = 0

x y
(1; 1,5)

A) 0,5 - 1,5 - 2 = -3 sprzeczne
B) 0,5 + 1,5 - 2 = 0 poprawne
C) 1 + 0,75 + 2 = 3,75 sprzeczne
D) 1 - 0,75 + 2 = 2,25 sprzeczne
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T11:26:41+01:00

Aby para liczb spełniała dane równanie, wystarczy sprawdzić, czy podstawiając za zmienne x i y odpowiednie liczby (za x=1 i y=1,5), otrzymamy prawdę, czyli prawą stronę równani= lewej stronie równania. Więc odp. B.
A: 1/2 - 1,5 -2 =0
1/2 - 3/2 =2
- 2/2 =2
-1 = 2 - fałsz
B: 1/2 + 1,5 -2 =0
1/2 + 3/2 =2
4/2 =2
2 = 2 - prawda
C: 1 + 1,5/2 + 2= 0
1 + 15/20 = -2
25/20 = -2
1,25 = -2 - fałsz
D: 1 - 1,5/2 + 2= 0
1 - 15/20 = -2
5/20 = -2
0,25 = -2 - fałsz
2 5 2