Które zdanie jest prawdziwe ?
A . Średnica koła jest cięciwą.
B . Średnica okręgu jest o dwa większa od promienia.
C . Promień jest to odcinek łączący środek z dowolnym punktem okręgu.
D . Styczna do okręgu jest prostopadła do promienia prowadzącego do punktu styczności .
E . Cięciwa jest to odcinek łączący dwa punkty okręgu .

Uzasadnij ! ; d

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T11:15:42+01:00
ACDE
B nie bo średnica jest większa nie "o dwa" tylko "dwa razy" (chyba że promień wynosi akurat 2).
1 4 1
2010-02-05T11:16:23+01:00
2010-02-05T11:18:50+01:00
A. Średnica koła jest cięciwą. Prawda, bo średnica łaczy dwa punkty okręgu tak jak cięciwa
B . Średnica okręgu jest o dwa większa od promienia. Fałsz bo nie o dwa razy tylko dawa razy
C . Promień jest to odcinek łączący środek z dowolnym punktem okręgu. Prawda bo promień to odcinek ktory wychodzi ze środka i łączy się z dowolnym ponktem na okręgu
D . Styczna do okręgu jest prostopadła do promienia prowadzącego do punktu styczności . Prawda
E . Cięciwa jest to odcinek łączący dwa punkty okręgu . Prawda bo łaczy dwa punkty na okręgu
1 3 1