Odpowiedzi

2010-02-05T11:51:24+01:00
Skórka-chroni drewno łyko drewno-transportuje wode i sole mineralne
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T11:56:16+01:00
A) skórka - okrywa młode części rośliny
B) drewno - transportuje wodę i rozpuszczone w niej sole mineralne
C)łyko - przewodzi substancje organiczne powstałe w procesie fotosyntezy.

2.
W wyniku zapłodnienia powstaje zygota, a z niej zarodek. z pozostałych elementów zalążka wytwarzana jest tkanka odżywcza i łupina nasienna. w ten sposób powstaje nasienie.

Gdy z zalążka rozwija się nasienie, zalążnia przekształca się w owocownię, kiedy nasiona są w pełni ukształtowane , owocnie zmieniają barwę i tworzą owoc.

(tak było w książce od biologi puls życia dla klasy I)
2010-02-05T13:07:36+01:00
A) skórka - kurdee . niewiem . xd chyba chroni :D
b)drewno - transportuje wode i rozpuszcza w niej sole mineralne, posiada martwe komorki :D
c)lyko - przewodzi związki organiczne z fotosyntezy,posiada rurki sitowe , zywe komorki :D
1 4 1