Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T12:37:52+01:00
Witaj
dane: f=20cm, h=2cm, H=8cm,
szukane: x

powiększenie p = H/h = y/x piszemy y, a nie |y| ponieważ rozważamy
obraz rzeczywisty.
Zatem y = xH/h = x*8cm/2cm = 4x

równanie soczewki 1/f = 1/x + 1/y ale y = 4x
1/f = 1/x + 1/4x
1/f = 5/4x
x = 5f/4 = 5*20cm/4 = 25cm
pozdrawiam
czarnadziura
2010-02-05T18:23:23+01:00
1/f = 1/x + 1/y ale y = 4x
1/f = 1/x + 1/4x
1/f = 5/4x
x = 5f/4 = 5*20cm/4 = 25cm