Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T11:50:10+01:00
Liczebność populacji- to liczba osobników danej populacji na danym terenie.

Zagęszczenie populacji- liczba osobników danej populacji przypadająca na jednostkę powierzchni, objętości środowiska.
-Duże ssaki na 100 km.
-Dżsżownice 1m.

Czynniki wpływające na liczebnośc.
-Zwiększające-rozrodczość,imigracja(napływ nowych osobników)
-Zmniejszające-śmiertelność,emigracja(odpływ nowych osobników)
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T11:50:51+01:00
Liczebność liczba osobników populacji zasiedlającej dany obszar

zageszczenie liczba osobnikow przypadajaca na jakas jednostke


czynniki wplywajace na liczebnosc to

smiertelnosc i emigracja zmniejszaja liczebnosc

imigracja i rozrodczosc zwiekszaja
3 4 3
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T11:52:10+01:00
Liczebność populacji to liczba wszystkich osobników tworzących populację
--Zagęszczenie populacji – liczba osobników przypadających na jednostkę powierzchni terenu. Możną ją również definiować podając biomasę osobników na jednostce powierzchni.
--Czynniki wpływające na liczebność.
-Zwiększające-rozrodczość,imigracja(napływ nowych osobników)
-Zmniejszające-śmiertelność,emigracja(odpływ nowych osobników)
3 4 3