Odpowiedzi

2010-02-05T12:21:37+01:00
Trójkąt równoboczny i kwadrat mają jednakowe obwody równe 1,2dm. Która z figur ma większe pole i o ile centymetrów kwadratowych?

Bok trójkąta = 1,2dm : 3 = 0,4dm = 4cm
P trójkąta = 4cm ∙ 3,5cm : 2 = 14cm : 2 = 7cm kwadratowych
Bok kwadratu = 1,2dm : 4 = 0,3dm = 3cm
P kwadratu = 3cm ∙ 3cm = 9cm kwadratowych
9 - 7 = 2 (cm kwadratowe)
Odp. Większe o 2cm kwadratowe pole ma kwadrat.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-05T17:30:18+01:00
KWADRAT:

1,2dm/4=0,3dm=3cm
P=3cm*3cm=9cm²

TRÓJKĄT:

1,2dm/3=0,4dm=4cm
P=(4cm*4cm√3)/4=4√3[cm²]≈6,93cm²


9cm²>6,93cm²
9cm²-6,93cm²=2,07cm²
2 5 2