W poniedziałek Tomek przeczytał o 50 stron powieści więcej niż Ada , a we wtorek każdy z nich przeczytało 40 stron. Okazało się wówczas, że Tomek przeczytał w te dwa dni dwa razy większą liczbę stron niż Ada. Przyjmij , że x oznacza liczbę stron przeczytanych przez Adę w poniedziałek . Które równanie umożliwia obliczenie x ?

A. 2(x+50+40)=x+40 B. x+90=2x+40
C. x +90=2( x+40) D. 2x+50+40=x+40

3

Odpowiedzi

2010-02-05T13:42:23+01:00
I dzień
Ada - x
Tomek - x + 50

II dzień
Ada - 40
Tomek - 40

x + 50 + 40 = 2 (x + 40)
x + 90 = 2 (x + 40)

Odp właściwa odpowiedź to C
44 2 44
2010-02-05T13:43:40+01:00
Prawidłowa jest odpowidź C

x+90= 2(x+40)

poniedziałek:
Ada - x
Tomek - x + 50

wtorek:
Ada - 40
Tomek- 40

x+90= 2(x+40)

od razu z danymi :)
21 2 21
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T14:50:39+01:00
Poniedziałek:
Ada - x
Tomek - x + 50

Wtorek:
Ada - 40
Tomek- 40

x+90= 2(x+40)

Odp: C


Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)
35 4 35