Odpowiedzi

2010-02-05T13:36:05+01:00
Pod górą Sreni Wierch budowlany jest tunel kolejowy.Zgodnie z projektem tunel będzie miał 240m.Z jednej strony góry wywiercono już 1/3 tunelu,a z drugiej 3/8.Ile metrów tunelu trzeba jeszcze wywiercic?

1/3*240m= 80 m

3/8*240m = 90 m
Pozostało

240m - (80m+90m)= 240m - 170m= 70m

Odp. Należy wywiercić jeszcze 70 metrów tunelu.
1 5 1
2010-02-05T13:36:26+01:00
1/3 z 240 = 80
3/8 z 240 = 90
80+90=170
240-170= 70
odp trzeba wywiercic jeszcze 70 m
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-05T13:36:38+01:00
Cały tunel będzie miał 240 metrów. Wybudowaliśmy jż 2 odcinki:

1) stanowi 1/3 całego tunelu czyli 1/3*240= 80 metrów
2) stanowi 3/8 całego tunelu czyli 3/8*240=90 metrów

teraz od całej długości odejmujemy te 2 wybudowane odcinki:

240m-80m-90m=240m-170m=70m

Odp. trzeba wybudować jeszcze 70m tunelu
2 5 2